Martin Rada oslavil „stovku“ pokořením Rally Monte Carlo

26. 1. 2015 · 2 minuty čtení · 1 fotografie
Martin Rada zdárně zdolal další ročník Rallye Monte Carlo. S vozem Alfa Romeo 147 pokořil slavnou soutěž popáté v historii. Ve čtyřech ročnících ho v jeho cestě doprovázel navigátor Jaroslav Jugas. Absolutně skončili 59., ve skupině RC4 jedenáctí.
Čtyřdenní závod včera, v neděli 25. ledna, vyvrcholil zkouškami nad Monte Carlem. Mezi třemi zkouškami nechyběl ani průjezd přes kultovní průsmyk Col de Turini (RZ 14 La Bollene Vesubie – Sospel, 31,66 km).
„Trochu jsme doufali, že bychom mohli udržet desítku ve skupině RC4, ale nakonec nám k tomuto cíli chybělo 6,8 vteřiny. Vsadili jsme však, co se týkalo volby pneumatik, na jistotu a na to jsme trochu doplatili. Úvodní a závěrečný test dne byl suchý, serpentýnami na průsmyk a v podobném duchu zase dolů. ´Er dvojky´ jsou v těchto podmínkách díky výkonu a brzdám někde jinde, což se potvrdilo.
My jsme navíc obuli zimní gumu a věřili, že na Col de Turini to bude lepší volba a na tomto úseku zase něco vyděláme. Ale nakonec byla třicetikilometrová vložka z osmdesáti procent suchá, asi jen 2-3 kilometry se jelo po souvislém sněhu. Tam byla volba optimální, ale v dalším průběhu jsme zimáky ´uvařili´,“ popsal Martin Rada.  
 Po absolvování všech patnácti rychlostních zkoušek čekala na posádku Agrotec racing teamu cesta do závěrečného servisu v Monte Carlu a následně výjezd ke slavnostnímu ceremoniálu před knížecím palácem.
„Samozřejmě mám nyní obrovskou radost z dojetí tak náročného závodu. Monte je samo o sobě neskutečným závodem, pro mě osobně to navíc byl stý soutěžní start, a tak jsem u monackého paláce zažíval dvojitou euforii. Ale to prostě musí každý zažít,“ komentoval dokončený závod Martin Rada a dodal: „Samozřejmě nám teď každý říká, tak zase za rok tady, tak uvidíme. Pokud se tak stane, s alfou to, kvůli končící homologaci, určitě nebude.“
  „Celkově se mi zdá, že je Monte Carlo rok od roku náročnější. Pořadatelé letos vybrali velmi těžké úseky, místy velmi technické, i když často i s nepříjemně rychlými ´nálety´. Navíc po včerejším návratu do Monaka trochu zaskřípala organizace. Pořadatelé asi nečekali, že bude ještě pokračovat tolik týmů, a tak mechanici čekali tři hodiny, než dostali přidělené servisní místo.
Alfa však zdárně překonala nástrahy celé trati, celkově celý tým odvedl výtečnou práci, za což jim moc děkuji,“ uzavřel první ohlédnutí za 83. ročníkem hustopečský jezdec.
Agrotec racing team, Foto: Jan Froněk

 
odebírejte přes RSS